18:e december

nämen hej hallå! att ni har saknat mig? det kan jag tänka mig.. har haft det bara bra sen sist jag skrev. hinner inte så mycket mer än att jobba, träna & vara med alexander. haha det är som att man har 2 hem nu för tiden. bor i en väska ungefär! men det gör mig absolut ingenting! finns inget som är roligare än att umgås med honom! har även hunnit få en fast anställning på mitt underbara jobb, Din Hemservice (för er som inte vissteee). trivs så sjukt bra där! underbara tanter och farbröder som jag går till varje dag! kan ibland inte fatta att man får betalt för det jag gör :) älskar det! så nu har min provanställning på 6 månader alltså gått ut och nu väntar jag bara på att mattias ska komma hem så att jag kan få skriva på papprerna :) har fått det muntligt iaf. och sjuukt glad är jag över det! inte alla som har den lyxen idag att ha ett fast jobb inte! plus att jag jobbar heltid. grymt helt enkelt! annars så beter sig jag och alexander som att vi är 15 igen! haha. vi är med varandra varje dag, och direkt när vi skiljs åt så måste vi ringa varandra på en gång! helt sjukt hur mycket jag saknar honom bara efter 10 minuter! nu i helgen så har han jobbat natt, då börjar han 18 och slutar 07. då har jag sovit här hos honom så vi iaf kan vakna upp tillsammans sen där vid 11-tiden :) och så har vi haft hela dagarna på oss att mysa! men igår hann jag faktiskt på julbord med pp, elin & halva släkten på den sidan! norrigården blev det! mitt andra julbord för i år faktiskt, det första var i onsdags på jobbet! väldigt gott båda två :) och alltid trevligt att träffa viveka, rolf, klara och alla andra! :) blir alldeles för sällan nu för tiden! kanske inte såå konstigt kanske.. blev ju mer när mamma var frisk och i livet. men man gör vad man kan. och sen efter julbordet så var jag barnvakt åt lisa och sjuklingen Linn. hihi. vi myste på och spelade massa spel. skönt med kvalitetstid med systrarna! gossi är dom! har drömt väldigt mycket om mamma också på senaste.. 2 gånger den här veckan. det är första gångerna jag drömmer om henne. eller iaf som jag vaknar och kommer ihåg vad jag har drömt! och det har varit så sjuukt verkligt! vi har haft en helt vanlig konversation, precis som vi alltid hade. och jag frågade henne b.la. varför hon inte har smsat mig på länge.. hon gjorde ju alltid det förut. hon bara log och såg så snäll ut. gud vad jag hoppas att hon har det bra där hon är nu.. i veckan när jag vaknade och drömde första gången om henne var jag tvungen att väcka alexander. ville bara kramas lite och han var så himla söt. klockan var ändå 04 men ändå vaknade han och lyssnade när jag berättade om hela drömmen.. det betyder så sjukt mycket att han vill lyssna. att han kramar om mig sådär mitt i natten och pussar på mig. allt känns lite lättare då. och så inatt drömde jag andra gången om henne. då var hon sjuk. det var som att hon kom tillbaka nu, typ återuppstod. väldigt konstigt var det.. hon ville att jag skulle känna på hennes tumörer som hon hade på hela magen.. men hon hade inget förband på sig. och vissa var som öppna sår.. och hon var ledsen. det jobbiga med den här drömmen var att hon var ledsen.. det rann tårar nerför hennes kind, men hon storgrät inte. utan ögonen fylldes och så rann tårarna sakta nerför hennes kind.. då vaknade jag upp och var ganska ledsen. tidigare i veckan så vaknade jag bara med ett lugn.. det kändes bra i hjärtat då. men denna gången vaknade jag med en klump i bröstet. och så vände jag mig om och ville krama alexander.. men klockan var bara 05,50 och han hade inte hunnit komma hem ännu. så jag var tvungen att ringa honom. att höra hans röst gör mig alltid mycket lugnare.. kunde inte somna om förrän han kom hem och kramade om mig.. usch. det var ingen rolig dröm det. men är ändå glad att mamma besöker mig i mina drömmar. hon ser exakt ut så som hon gjorde! och hennes röst.. åh vad jag saknar den.. saknar henne så sjukt mycket!! nåja.. annars så var jag en riktig husmor i fredags medans alexander jobbade! kom till luleå vid 18, och kl 02,30 la jag mig i sängen. hann koka knäck (aldrig mer, satan så pillrigt det var!!), göra ischoklad (som tydligen blev väldigt populära enligt alexanders arbetskamrater! hehe), baka pepparkakor, diska undan allt, äta middag, ha handbollen på i bakgrunden, färga håret plus duscha! haha mina fötter var helt svullna när jag äntligen la mig i sängen! gudomligt skönt var det att somna iaf. och idag klev vi inte upp ur sängen förrän kl 15, då förflyttade vi oss bara till soffan och la oss under täcket där istället! hihi. myyyssöndag! hann även på elgiganten och så åkte vi och handlade mat. idag blev det fajitas! underbart gott! blev ganska stressigt, alexander började ju kl 18. men vi hann :) grymt team säger jag bara! har hunnit fixa undan disken, rensat kylen, se lite house-avsnitt och handbollsbronsmatchen. nu har jag slagit igång tv4play och ska se finalen mellan norge och frankrike! kl 21,45 måste jag börja gå mot bussen igen. sjukt trist att åka härifrån och inte få vakna upp med honom imorgon! meen.. har värsta sköna arbetsschemat den här veckan! jobbar bara måndag 7-17, onsdag 16-22, lördag & söndag 7-17. så väldigt många lediga dagar i veckan! vilket behövs. ska hinna umgås och mysa med moa, ida och alla andra göteborgskompisar som kommer hem :) plus att jag måste handla färdigt alla julklappar! har några kvar. men på onsdag skulle jag och alexander fixa lite på storheden. så det blir nog bra :) och torsdag bestämde jag och moa ett stadsbesök och fika. kanske lite glögg på kvällen? jobbar då som sagt hela julen. meen är ledig på måndag så missar inte moas obligatoriska juldagsförfest innan farmen! väldigt viktigt :) så imorgon jobbar jag 7-17, sen skulle alexander komma och hinna pussas med mig en stund innan jag har träning kl 19,45-21,15. då får han hänga hos mig eller hos bröderna innan han hämtar upp mig så vi kan åka till luleå igen. älskar att vara här! älskar att ligga i en stor soffa! haha ;) meen nu måste jag se handbollen! nu har ni fått en ordentlig uppdatering! om ni håller koll så kanske det kommer lite bilder i nästa inlägg! puss så länge!! #lyckligjäveljobbigtva

Kommentarer
Postat av: Lena



<3 <3 <3

2011-12-18 @ 22:50:54
Postat av: Alexander

Kommer alltid finnas där, när du behöver det och när du inte behöver det.

Du är världens bästa! Och husmor som du är så tyckte kollegorna att jag skulle haft med mer gotta :)

2011-12-18 @ 23:33:43
Postat av: Moa

ÅÅH vad jag längtaaaaar!! Ska vi ha glögg mys kanske isf sent på tors eller? ska ha syskonmys hos orre innan bara :)

2011-12-19 @ 13:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0