21:a april

kändes ändå som att jag ville skriva lite nu när elin min syster har gjort min blogg så himla fin.

min älskade mamma somnade in kl 08,00 tisdagen den 5:e april 2011.
det går inte en sekund utan att jag tänker på henne.
jag & anders var i rummet när hon tog sina sista andetag.
hur tungt allt än känns så försöker jag inse att det var det bästa som kunde hända mamma.
hon orkade inte mer. hon fick äntligen slut på sitt lidande.

nu har det ändå gått 16 dagar och det kan tyckas ganska länge.
men ändå känns det som igår. och dagarna bara flyger iväg.
vart är min mamma?
ibland känns det som att hon är i umeå på strålbehandling och kommer hem snart.
men så kommer jag på mig själv att så inte är fallet..
hon kommer aldrig mer tillbaka.
jag kommer aldrig mer kunna sitta och skoja och prata med henne.
aldrig mer kunna dricka kaffe med henne.
aldrig mer ligga ute på ballen och sola med henne.
aldrig mer snacka skit med henne.
aldrig mer ta på henne.
aldrig mer krama henne. känna på henne. pussa henne. känna hennes andedräkt. känna hennes lukt.
aldrig mer få umgås med min bästaste vän i hela världen..

men jag vet att hon finns här med mig. hon finns med oss när allt händer. det är jag helt övertygad om!
jag håller på att skriva på en berättelse "den sista tiden", som inom snar framtid kommer upp här.
skriver det endast för att jag vill att det alltid ska finnas kvar.
att jag alltid ska minnas.
inte för att jag tror att jag ska glömma.
men ändå. små detaljer vill jag alltid komma ihåg.

ikväll har jag, pp & syster elin ätit sushi och druckit vin. eller ja. jag och anders iaf :)
och innan det har jag hunnit vara på ikea med hela pappafamilj och fått mig en MASSA fina grejer!
är sååå glad! så idag har ändå varit en av dom bättre dagarna! det är skönt med såna dagar..

nu ska jag gå och sova.
jag saknar dig hela tiden mamma!

önskar så himla mycket att du var här just nu..


Kommentarer
Postat av: M

Vad sorligt, men som du skriver finns hon med dig och kommer följa dig genom livet. Du verkar vara en stark tjej vilket behövs i ledsna tider. Ta hand om din familj men framförallt dig själv.



/M

2011-04-22 @ 08:11:16
Postat av: Maria

Fint du skriver! Du är SÅ stark! Tänker på dig väldigt mycket. KRAMAR!

2011-04-23 @ 08:35:41
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0