tisdag

jag har kommit på att jag nästan alltid skriver blogg på tisdagar! haha. beror nog på att vi inte har någon träning på tisdagar..
nåja.

idag har jag inte gjort mycket alls. vaknade vid 12 när joel åkte till skolan, klev upp och åt  frukost och läste tidningen. laddade hem nyaste gossip och jaa. pratade med sandra i telen gjorde jag också! sen tog jag bussen hem 15,37. åt nyss middag och nu sitter jag på mitt kära spotify och nöter 'hold on' med lazee. jag vet, jag är efter. men den är grym. älskar den.

förövrigt så hatar jag min fot just nu. verkligen hatar. fick ett litet skrapsår på fotknölen efter träningen i onsdags. fråga mig fan inte hur jag fick den, haha. för det vet jag inte. så jag satte dit ett plåster medans jag duschade efter träningen för jag hatar när det svider i skrapsår när man duschar!!! sen tränade jag med samma plåster i torsdags. sen i fredags ringde johan från rönkan och frågade om jag kunde komma och jobba i 3 timmar för han var tvungen att åka hem. lånade nåns skor, såna där sandaler ni vet. med kardborreband, haha. så då skavde det och höll på i 3 timmar på det där jävla skrapsåret. sen när jag kom hem och hade ätit middag så märkte jag att hela foten var uppsvullen! aah. inte fräscht var det. och såret var alldeles varigt och äckligt. så lena fixade med det.
sen jobbade jag i lördags och i söndags också. kanske inte var så smart såhär i efterhand eftersom jag nog hade behövt vila foten. den såg likadant ut på söndagkväll,förutom att även hela vaden hade svällt upp också och sen på natten hade jag feber.
men svullnaden på fotknölen hade gått ned på måndag så jag ringde lena och hon sa att jag ändå var tvungen att hämta medicin. så då begav jag mig till vårdcentralen. så nu äter jag sånt där blodförgiftningspenecellin i 10 dagar. såret gör fortfarande ont och gör så att jag inte kan träna.
helvetesfot sa jag det eller?
iaf, lena säger att det ser ut som att jag nog ändå kan spela i helgen. och nog fan ska jag det.
BBK-KROKEN PÅ LÖRDAG KL 16:00 PÅ HILDURS. så se till att vara där! dm-kval är det. spännande! sen på söndag möter vi umeå på arenan också. kul med en spelhelg!

mitt helgschema framöver ser kanske inte så roligt ut, MEN. jag får pengar iaf. även fast jag kanske inte kan festa, så är det fan värt det! haha.
31/1 match mot sikeå, borta
1/2 jobb 10-18, söndag
7/2 jobb 10-18, lördag
8/2 jobb 10-18, söndag
14/2 match skellefteå, hemma. men jag måste jobba här. 10-18. lördag
15/2 jobb 10-18, söndag
21/2 jobb 10-18, lördag
22/2 match hemma mot malmberget
28/2 match hemma mot kiruna
1/3 jobb 10-18, söndag
7/3 jobb 10-18, lördag
8/3 match borta mot skellefteå
14/3 jobb 10-18, lördag
15/3 jobb 10-18, söndag
21/3 match lillpiteå, borta
22/3 match hemma mot sikeå

sådär ja. det var min planering, haha. men men. pengar behövs! dessutom så kan jag ju träna varje dag, så det är ett stort plus ändå att vara ledig på vardagarna! och skönt att jobba dag på helgerna.
iih, många matcher kvar. kul!

i lördags förresten så var emmy här och vi spelade gh på wii och snackade en massa skit i flera flera timmar! haha. alltid lika kul med henne. 'äh men då tar vi lite mer!!!' hahah.
annars har jag inte gjort så mycket alls i helgen. jobbade ju som sagt och det var helgen före löning så vi orkade inte gå ut. blir nog nästa helg istället! skönt ändå att det har blivit rätt länge mellan gångerna.  annars blir man fan less! haha.

nej nu ska jag nog se nyaste gossip som jag laddade ned idag.

här har ni lite bilder som jag bjuder på som jag hittade på min mobil! på tal om det, så kommer min mobil tillbaka från lagningen nästa vecka!! tjohoo! då slipper jag den här kassa röda och linn får tillbaka sin! skööönt!



1. ni vet det där albumet jag sa att joel gjorde till mig i julklapp? här står det iaf fint på en hylla i mitt rum : )
2. från julafton
3. ååh, jag kan inte låta bli att sakna sommaren.....
4 & 6. och så kanske ni kommer ihåg att jag sa att pappa & lena hade gjort om i mitt rum? tyvärr har jag inte några före-bilder.. ni får nöja er med hur det ser ut nu! helt underbart fint är det :)
5. denna fina tavla fick jag av emmy i julklapp! hon har gjort den alldeles själv! den hänger på bästa platsen i rummet :)
7. mm, mysigt. här ser ni hur mitt sår såg ut i lördags på jobbet!
8. min finfina anslagstavla :)
9. som sagt, jag kan inte låta bli att sakna sommaren. en riktig myssommar med mtt hjärta!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Puss på min lilla "mobilframförspegeltjej" ;)

2009-01-21 @ 18:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0