En jävligt lång blogg..

Oj nu har det varit längesedan jag uppdaterade alla er läsare. Efter torsdagen då.. Hm ja just ja, min hemlighetsfulla fredag var det ja!
Jag och John sov hemma hos mamma i torsdags, och jag somnade vid 02. Sen 04,30 så kommer Elin och väcker mig. Sedan bar det av med bil till Umeå. Mamma slutade nämligen sin strålbehandling i fredags, så hon ska aldrig mer till Umeå så vi tänkte överraska henne! Så jag, Anders & Elin åker till Umeå. Hon blir verkligen överraskad,  nåå. Lillmamma.
Vi käkar lite, sen gör hon sin sista strålbehandling och sen åker vi hem. Jag sov i 2 timmar på hemvägen, haha. Var helt jävla slut, för lyckades inte sova nånting i bilen påväg dit heller. Sen stod tacos på schemat som John skulle laga till oss tills vi kom hem. Men det blev ändå tillslut att mamma & John gjorde det, haha.
Hann på stan en sväng också och hittade mig ett par jeans och en tröja på Åhléns! Jävligt otippat, men jävligt bra.

Sen somnade jag typ kl 23 i fredag. Helt jävla död. Sen i lördags så var jag, Emmy, Sandra & Lollo och såg BBK-Sundsvall. Tyvärr så blev det förlust. Men jag håller mina tummar i helgen.
På kvällen så velade vi hit och dit, men kl 20 så bestämde sig iaf jag & E att 'ta nått glas'. Haha. Började hos Sandra som vanligt och sen gick vi till en Oskar, var där i typ en timme (under den timmen hann jag slåss, få en utskällning, och 2 rivsår på handen hahah). Sen stannade vi i ett trapphus i 1 ½ timme........ hahah. Ja en sjuk kväll bara.
På morgonen så skulle jag sälja fika åt handbollen kl 8-10, och Emmy följde med mig bäst som hon är. Haha, det var helt sjukt. Hela den morgonen är som ett enda stort hål. Var så jääävla trött efter att typ inte ha sovit en enda blund på hela natten. hahah. Jaja.
Var hemma vid 10,30 och då sov jag till 14,30, fixade och sen åkte jag och åt och kom alldeles för sent till Div1-matchen. Min pappa skämdes över mig för att jag kom sent och sa att 'ALLA TITTADE PÅ DIG, FYFAN VAD PINSAMT'. Jag skrattade.

Efter handbollen så blev det att vårstäda heeeela jävla lägenheten! Sen så blev det att ta en promenad runt hela Hampis/Trångfors, 2 GÅNGER. Så var ute och gick i 2 ½ timme, tur att jag hade världens bästa sällskap ett tag iaf ; ) När jag kom hem hade jag sån jävla hemsk träningsvärk att jag bara slängde av mig kläderna och la mig under täcket och grät en skvätt också tror jag. Tyckte oerhört synd om mig själv. Måste köpa mig ett par ordentliga skor så jag inte får så jävla ont i ryggen när jag går.

I måndags så gjorde jag fan ingenting. Tror jag. Vaknade vid 10 och sen kom mamma hit vid 13 och vi drack te & åt mackor och såg på 'Våra bästa år', såklart. Fick mig också nya gardiner i både köket och vardagsrummet :m. Det är så jävla fint här nu! Har aldrig varit såhär jävla rent! Sköön...T.
Sen på kvällen, vad gjorde jag då.. Hm. Just ja, Sandra skulle göra sin intervju till skolan med mamma, så jag följde med. Och sen såg vi 100 höjdare, det är ett så sjukt program. Ibland vill jag spy, gråta & skratta. På samma gång.

Igår så var jag & mamma ute och gick runt Buddbyträsket, sen på hemvägen gick vi in på Dollarstore och köpte nödvändigheter och varsin dricka. Påtal om det, så ville mamma bara ha en dricka (hon orkade inte bära med sig nå mer) och jag ville också bara ha en dricka. Så när vi kommer till kassan så säger kassörskan 'Ni vet väl att ni får 3 drickor till samma pris som för 1'. Men vi vägrade. För det första så orkade vi inte bära det, och sen orkade vi inte gå tillbaka och hämta. Haha. Det är jag och min mamma det.

Sen på kvällen så åkte jag & Sandra på basket, fick 3 biljetter av pappa (men Emmy var sjuk så hon kunde inte följa). Och så lånade vi även pappas bil så vi skulle hinna till Luleå i tid. Vi kom precis så vi hann stå upp och applådera tills Plannja gjorde första poängen! Härlig stämning var det i hallen hela kvällen, och Plannja ligger under med som mest 15 poäng men tar ändå ikapp det och vinner med 5 poäng tror jag det blev där i slutet. Jag & Sandra fick mersmak och pappa lovade att försöka fixa fram mer biljetter! Så det var inte sista gången.

Igår var det ju första april också, jag var på min vakt hela dagen och undgick att bli lurad. Dock så lurade jag mamma med att J fått jobb i Stockholm och ska flytta i slutet av maj. Men hon tyckte det var ett skitdåligt skämt. Lurade J 2 gånger också, först att jag hade kommit in på en frisörskola (?!) i Göteborg till hösten. Då skrattade han lite iaf. Mitt andra skämt så skickade jag ett mms på ett grav.test och lurade honom att det var positivt. Han skrev: Skojar du? Jag: Nej. Han: Åh fyfan jag spyr i munnen.
Hahah. Jag skrattade. Mamma tyckte mest bara att jag var taskig, men jag tyckte det var kul.
Annars så var det fan inget mer.

Och så idag då.. Vaknade vid 11 av att BodenBo kom förbi och skulle hämta nå radongrejjer i lägenheten, sen gick jag förbi Sandra som låg och sov (klockan var 13,30.......) och sen ringde jag mamma och frågade om hon ville ta en prommis med mig i det fina vädret. Och klart hon ville det. Så gick nedåt, och sen gick vi runt torpgärdan och så. Tog 55 minuter och vi svettades rikligt när vi kom in igen. Jag gjorde mig lite mat och spelade kort med Elin och sen gick jag hemåt igen.

Så nu sitter jag här i sängen och inte gör nånting.
Dock så ska jag snart läsa lite teori. Känner mig duktig. Har t.o.m bett Anders boka handledarkursen så jag kan börja övningsköra lagligt med både pappa & han. Mitt mål är att iaf ha klarat av teorin innan jag fyller år. Så jag har alltså till 3:e juni på mig. Nog fan borde jag klara av det.
Speciellt nu när jag är arbetslös också. På tal om det, så har jag lite på gång iaf. Så det står inte stilla. Skön...T.

Nej nu ska jag göra annat. Efter lite teori så ska jag nog läsa min nya bok 'Extremt högt och otroligt nära'. Den verkar riktigt bra.
Här får ni lite bilder från dom senaste dagarna:



1: Igår var det så jävla fint väder ute, så var tvungen att göra Sandra avundsjuk (hon befann sig i Luleå och där var det skitväder).
2: En Jessica hos Oskar.
3: Bäst.

Låtarna just nu;
Jay Sean feat. Jared  Cotter - He can't love you
Håkan - För sent för Edelweiss
The Last Goodnight - Pictures of you

Kommentarer
Postat av: Emmy

*äntligen*
Haha lördagskvällen började på ett fördjävligt lustigt sätt.. TUR ATT DU FANNS VID MIN SIDA HJÄRTAT. *DU E MIN KRAFT*

2008-04-02 @ 17:37:28
Postat av: Moa

Hej lillhjärtat. Du verkar ha det bra nu i Boden, men nu måste vi ses snart :) Kommer du snart? Kommer iaf hem till Boooeeeden alaaajv:P Missyaaa

2008-04-02 @ 18:13:55
Postat av: moderjord

Vi svettades rikligt, haha jag skrattar!!!Eh, varför har du satt in den fulaste jävla bilden på mej??? Jag blir ledsen, hellre hade du fått ta en bild utan mössa....Jag skäms...Tur att jag färgade era handdukar blåa, en sorts hämnd i förväg. Snälla kan du inte ta bort?

2008-04-02 @ 18:24:56
Postat av: åsa

vafan var inte jag med på handbollen eller :@

2008-04-02 @ 20:02:09
Postat av: Malin

jaa den e sjukt snygg :) speciellt då den är brun! Nej knapparna är faktiskt inte så små, dom har blivit lite större än förra modellen w880 så dom funkar perfekt som smsknappar :P
Ja han är helt underbar mot mig, jag trivs som fisken i vattnet :D Något helt nytt för mig iaf :P Roligt att läsa om din mamma, blir glad i själen! Hör av dig om du kommer till sthlm nån gång, vore kul att ses :) kram

2008-04-02 @ 22:05:38
URL: http://r0sendahl.blogg.se
Postat av: lina

Jag ska nog inte ut ikväll, är lite less;p du då?

2008-04-05 @ 12:12:45
URL: http://linahallstroms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0