för idag är ingen vaaanlig daaag!

för idag är dagen efter sandra tog körkooort! så jag börjar att skriva grattis till min bebbe det första jag gör i denna intressanta blogggg!!!

på tal om det här med särskrivningar.. sandra brukar ofta störa sig på mig som stör sig så fruktansvärt på särskrivningar. jag blir rent ut sagt förbannad när jag ser en särskrivning. jag mår dåligt ända ner i magen. nu tänker ni att jag överdriver, men det är verkligen inte så. jag ser ner på folk som särskriver. för mig är dom inkompetenta idioter som inte kan svenska. och jag vill inte höra nå ursäkter 'att man blivit så påverkad av engelskan' och alla annat skit som dom här idioterna försöker bortförklara sig med.
stavfel är också hemskt. men inte lika hemskt. jag kan tycka lite synd om folk som inte kan stava. men folk som särskriver. allvarligt, hur jävla svårt kan det vara?!
några exempel:
nk frågorna
derby vinst
jätte litet (för det första så KAN man bara inte säga att något är JÄTTELITET, förstår ni inte?!)
kebab pizza
kebab tallrik

jag skulle kunna fortsätta med hur många exempel som helst.. allvarligt, om ni går på en pizzarestaurang, kolla in menyn. i nästan varje maträtt så finns det en särskrivning. och NEJ, jag har inga fördomar. det finns faktiskt många 'vita' också som äger pizzarestauranger.

så om det fanns ett jobb som särskrivningspolis så hade jag lätt tagit det. jag hade varit bäst.
jag tror fan aldrig, inte en enda gång i mitt liv, att jag nånsin har skrivit en särskrivning.
däremot så kommer jag ihåg EN gång som jag har haft fel på en stavningstävling på skolan när man skulle stava SVERIGE. och jag skrev SVERGIE. det är nog det enda stavfel jag gjort i hela mitt liv.

jag avskyr er, jag ser ner på er som människor och ni betyder helt enkelt inte lika mycket för mig längre. jag ger er ingen respekt. för helvete, hur jävla svårt ska det behöva vara?!!


Kommentarer
Postat av: sandra

inga stavfel javisst, men vart fan är versalerna?

tack än en gång mina fina bebbe

2007-12-06 @ 15:26:19
URL: http://ssandrak.blogg.se
Postat av: A.S

"oooooooooohh" ett litet försök till en provokativ blogg?

2007-12-06 @ 15:39:44
Postat av: jessica

vem är A.S? haha

2007-12-06 @ 15:58:12
Postat av: moder jord

Precis, var är stora bokstäver i början på meningarna?? Sen måste du lära dej att skilja på de och dem och dom , mohahahaha......... Annars är du ganska gullig, du är en gull unge, hahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahah

2007-12-07 @ 07:59:44
Postat av: EMMY

HAHA JAG SKRATTAR

2007-12-07 @ 14:42:30
Postat av: Malin

Ahh jag håller med till 110 procent :P Blir riktigt arg då jag ser folk som särskriver. Speciellt då man laddar ner en film o någon har översatt. Fyfan, kan inte koncentrera mig på filmen utan bara på alla hemska särskrivningar!!!!!

2007-12-07 @ 23:03:30
URL: http://r0sendahl.blogg.se
Postat av: Tove

tack för din kommentar om min särskrivning =) "nk frågorna". nästa gång så lämna namnet istället för anonym bara!

2007-12-08 @ 11:37:56
Postat av: A.S

körtkortet?

2007-12-08 @ 13:26:13
Postat av: Anonym

"senare kom även sebbe och hans kompisar dit också. "

2007-12-10 @ 11:29:28
Postat av: Anonym

Stora bokstäver i ny mening...

2007-12-11 @ 17:48:19
Postat av: Anonym

nånsin?

2007-12-23 @ 20:58:29
Postat av: Anonym

Det heter inte nå ursäkter? Det heter "några ursäkter". Sedan så skriver du dessutom "kolla", det är inte ens ett ord. Något som å andra sidan är ett riktigt ord är "titta".

2007-12-23 @ 21:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0