känns som att jag blivit trampad på av en elefant, eller en lastbil som har kört över mig?

idag är det måndag och jag har aldrig nånsin haft sådan träningsvärk som jag nu har. dm är över och vi vart fyra. vi spelade ruggigt bra mot bbk div1 och mot lillpiteå, men mot malmberget gjorde vi en skitmatch. nåja, vi tar dom i serien istället :) resultaten från helgen hittar ni här: http://www.laget.se/public_lag/default.asp?lagid=113@81@113@15@104@118&page=nyhetsarkiv&intNewsId=280725

i fredags så var jag hemma alldeles ensam. john var på nån grej med jobbet ute på nordkalotten och hade middag och grejer och kom inte hem förrän på lördag efter jobbet. så jag åkte till pappa och käkade middag och sen hem och spelade sims och glodde, säkert 10, lost-avsnitt. så nu har jag sett hela säsong 3 också. iih. säsong 4 ska verkligen bli spännande! och snart börjar alla andra serier jag följer också. desperate och greys. jag får inte hem den 5:e säsongen av gilmore girls, så om det är någon som har den så pleeease tell me.

i lördags så var det samling 08.30. jag klev upp 07.45. så tidigt har jag inte klivit upp sen jag gick i skolan och det över 1 år sen. shit vad längesen. man börjar ju bli gammal.....
spelade match, sen hem mellan och käkade lite mackor och sen tillbaka till samling. på lördagkväll så åkte jag och John ut till trångfors som vanligt och hälsade på mamma. i veckan så börjar hennes behandling. och om jag har tur så har jag inte åkt innan hon får sin första behandling. och knäppa mamma som frågade varför jag skulle med?! mitt enkla svar var att om det hade varit jag så hade jag velat ha med henne.

igår så hade vi samling 09,25, så inte lika tidigt. jag vaknade av mig själv 08,40 efter att ha sovit i 9 timmar! haha. var helt slut i lördags när vi kom hem från mamma. spelade 1 match, den andra matchen klarade jag inte av att vara med på pga mina oerhört störande fötter. så snart trillar två av mina tånaglar av.. mm. niice!

idag vaknade jag lite senare, vid 10. har nog vant mig att vakna tidigt nu för tiden.. mycket mycket konstigt. men men. läste ut min bok. jag rekommenderar den: "Den du inte ser" av Mari Jungstedt. så nu äntligen kan jag börja på "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. sen hade jag tänkt läsa "snabba cash" som jag också köpt. mest för att ola och jensarna tjatade om den på festen. återkommer om betyg.

efter jag läst ut boken så hoppade jag in i duschen, gick med emmy till coop och skrev ut våra tågbiljetter i kundtjänsten. iih! nu är det bara 3 nätter kvar tills vi åker ned till vårt första stopp. göteborg. vi sover hos ida en natt, och sen förhoppningsvis, så skjutsar hon oss till flygplatsen på lördag morgon. annars får det bli taxi. så jag hoppas att hon inte jobbar :D ååh ska bli så kul att träffa henne igen! är inte mer än 1 månad sen sist, men vafan. ida är min ida. och kärran! vi ska och fika på hennes nya jobb  har jag lovar henne. förhoppningsvis hinner jag träffa moa och carro en sväng också. jag saknar er mina tjejer där nere!

var hemma ett tag efter staden, sen kom carin hit och lånade mitt internet och vi snackade en massa skit som vanligt. vi är rätt bra på det. alla i min umgängeskrets. att snacka skit. he he.
jag gjorde en underbar sallad som vi åt med bubbelvatten och sen skulle hon åka och träna och jag skulle åka till pappa för min äldsta lillasyster fyller nämligen år idag! 12 år blir hon den lilla skitungen. herregud, snart är hon tonåring. haha. konstig känsla.. aja, grattis Linn! hon fick en massa fina presenter. av mig och john fick hon en hel påse med en massa olika godis + 2 biobiljetter. av pappa fick hon ett wii och en massa kläder. nästan så jag blev avundsjuk! ha ha. pussades lite med Lisa, åt en massa gofika och sen fick jag dessutom med mig en doggybag till John. det kommer han nog bli glad över. men den får han inte avnjuta förrän han kommit hem från det där jäävla fisket. hur jävla kul är det att fiska?

sen jag kommit hem från pappa har jag hunnit göra en massa saker.. diskat undan all disk som fanns, plocka, städa, dammsuga innan jag till sist hamnade här. underbar internet. underbara tidsfördriv! att snoka ligger i människans natur.

nu ska jag börja läsa min nya bok. men först tänkte jag ringa ida och kärran och höra vad dom håller på med. inte mycket tippar jag på. som vanligt. jag ser framför mig ida sitta i soffan med bara trosorna på sig framför datorn medans kärran ligger på sin madrass och ser på tv. eller. vänta. det kanske var jag och ida jag såg framför mig? hahah. nej nu börjar det spåra.

SNART VÄRME, SNART SOL, SNART TURKIEEEEEEEET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0