6:e april

Igår var det 1 år sedan min älskade mamma tog sitt sista andetag på denna jord. Det här året har gått så sjukt snabbt så ingen kan förstå! Kan inte fatta själv att det har gått såhär länge.. Tänk så många gånger som jag har saknat mamma helt sjukt mycket.. Och alla dessa datum som mamma alltid annars varit med.. Först var det min och elins födelsedag 3 juni, sedan den 1a juli när jag köpte min alldeles egna lägenhet, sedan mammas födelsedag den 6e september (f.ö fyller alle år samma dag, hur sjukt är inte det?), sedan julafton, nyårsafton, Andreas födelsedag 10:e januari, Anders födelsedag 15:e mars, sista veckan på sjukhuset och sista natten.. Tänk, nu har det gått ett år. Det allra jobbigaste är över nu.. Men ändå så saknar jag henne varje sekund av varje dag..
Varför just mamma?! Varför skulle det vara just hon?
Jo, sjukt egoistiskt. Men så känns det ibland. Hon har aldrig gjort någon något dumt. Hon har aldrig varit självisk utan alltid satt alla andra framför henne själv.
Världen är orättvis.
Jag älskar dig så mycket mamma! Och jag hoppas att du och viveka tar hand om varandra i himlen. Världens finaste änglar är ni!

Igår efter jobbet åkte jag, Anders, elin och Andreas till graven på örnäset och gjorde fint. Sedan åt vi middag på waldorf. Vi pratade om mamma och alla roliga grejer hon har gjort. Vilken underbar person hon var.
Det var en bra dag. Elin och Andreas kom till mig och alle sen och såg på tv och åt en massa påskgodis. Alle kunde inte följa igår, han har ju börjat på sin slutpraktik nu.
Men det gjorde inte så mycket. Han var hemma 22,30 och jag fick somna med hans andetag precis bredvid mig. Tack mamma för att du gav mig världens bästa kille.

Nu är vi påväg till Kalix, alles föräldrar har en stuga där! Vi ska få mat och sitta i solen och njuta :)
Så vi hörs en annan dag!


Kommentarer
Postat av: Victoria L

Först vill jag säga att jag är en av dom som läser din blogg :-) Sen vill jag även säga att du skriver så hinla fint om din mamma. Du, dina sykon och Anders är så himla starka! Kram till er!

2012-04-06 @ 23:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0