9:e februari

det är så konstigt det här. att ena veckan får man inte jobba något alls och nästa vecka haglar det in jobb! har på 9 dagar varit ledig 3. så det börjar ju bra iaf. får hoppas att dom fortsätter ringa mig. den där bemanningen.
annars har jag inget mer jobb överhuvudtaget denna månaden.
mina helger på rönkan försvinner den här månaden eftersom vi lyckas ha match varje helg som jag skulle ha jobbat.
men men. sånt där löser sig alltid. det är så upp o ner med jobbet just nu.
och med mamma är det varken bättre eller sämre. febern kom tillbaka i söndags och den är fortfarande kvar. kanske inte lika mycket som hon hade förut men ändå.
det är fan helt sjukt. tänk er själva att ha feber i 3 månader i sträck?! fyfan man gnäller ju nog mycket om man har det 1 dag!
därför känns mitt liv så enkelt just nu. ingenting är jobbigt nästan.
det kan vara jobbigt att kliva upp kl 06.00 3 dagar i rad. men so what? man kan ju sova ut sen när man är ledig.
det kan vara jobbigt att vara trött och måsta ta sig iväg på träningen.
det kan vara jobbigt att laga mat.
det kan vara jobbigt att städa.
det kan vara jobbigt att vara förkyld.
men för mig är såna saker inte jobbiga längre.
för mig är det jobbigast att mamma mår så dåligt. kan inte ens sätta mig i hennes situation hur det känns.
vi får hoppas att det vänder snart.

annars har jag hunnit vara hos farmor igår och äta palt. hon och folke har köpt en sån där pensionärsmobil med stora knappar. hihi dom är så söta när dom ringer från den.
idag har jag jobbat kväll. det är sååå tråkigt att jobba kväll.

nej hörrni. nu har jag sett lite csi och tänkte lägga mig och sova.
förhoppningsvis får man finbesök vilken dag som helst.
hade varit trevligt.







jag saknar mina vänner som är alldeles för långt borta för en kram.
en extra stor PUSS vill jag ge till min evelina och gustav som väntar bebis!
jag är så himla glad för eran skull och bebisen kommer bli perfekt när det är ni som är föräldarna ;)
och ledsen för min skull att ni inte bor här så jag får se magen varje dag! hihi.
Trackback
RSS 2.0