Rubriken får inte bestå av enbart blanktecken.

Jag upptäckte just något fantastiskt. Ni vet, att när man sitter vid datorn så brukar man ju oftast ha ett internetfönster uppe, och sen msnkonversationerna, så att själva internet explorer är bakom msnfönstrena? Så brukar då alltid jag ha. Men denna gång så hade jag ingen internetsida uppe, utan bakom msnfönstrena så var det bara min vanliga bakgrund (som förövrigt är på emmy när hon springer omkring på stranden i turkiet?) och då märker jag plötsligt hur min kalender vänder blad. Jag har ju då Vista så då kan man ha en sån där kalender, ni vet som fanns på skolan förut? Sån där där man drar bort en lapp för varje dag som gått? Så då när klockan blev exakt 00:00 så vändes då detta blad. Jag blev helt fascinerad.

Något annat som jag kan reflektera över är hur ungdomar beter sig nu för tiden? Ett exempel är tex att båda mina systrar, Elin & Linn som är 11 och 12 år gamla har, högst upp på sin önskelista, saker som jag började önska mig när jag var minst 16 iallafall! Alltså, mobiler (den nyaste och dyraste och värsta ska det vara dessutom), internet på deras egen dator, i-pod nano och digitalkameror.
Vafan?! När jag var 11-12 så önskade jag mig typ en bob. Eller en madrass.. Åh en madrass har jag alltid velat ha. Helst rosa skulle det vara också. Dock fick jag ingen jävla madrassjävel utan fick nöja mig med en tråkig jävla pulka. Om jag ens hade det?! Lånade nog av småsyskonen. Allvarligt, när jag fyllde 20 nu i år så önskade jag mig den dyraste presenten jag någonsin önskat mig i hela mitt liv och jag trodde inte ens att jag skulle få det. Men jag fick min bärbara dator iaf.
För det första så var man ju fan glad om ens mamma och pappa hade en dator när man var 11 år? Inte fan hade man en egen! Linn har en stationär i sitt rum (med plattskärm och hela jävla kittet) och Elin har en bärbar.
Alla julklappar dom önskar sig kostar ju minst mellan 1000-4000!
Ja nog fan börjar man bli gammal alltså.

Bara för att berätta något jävligt patetiskt så fick jag  ett mail av Olas fanclub. Okej, jag erkänner att jag i ett svagt ögonblick när han blev känd, blev medlem på hans sida. Men iaf. Jag fick ju då ett mail av 'Ola'. Där han praktiskt taget BAD om att jag skulle rösta på honom i Grammygalan och blablabla. Om han nu förtjänar en grammy så är det ju för låten. Inte fan ska man väl behöva tigga röster då? Jag sket i att rösta.

Nåja. Idag jobbade jag ju som sagt till 18. Det var jävligt tråkigt ska jag säga er. Sen åkte vi till mammas nya 'plaaace' inne i stan och käkade. Jag visade även mamma våran match mot Lillpiteå som vi spelade för någon vecka sedan. Någon hade alltså spelat in den. Ja fyfan är väl det enda jag får fram. Nåja. Match imorgon. Nya tag. Måste vinna. Måste vinna. Måste vinna.
Annars kommer nog vårt självförtroende vara nere i botten.

Har just laddat klar låtar till mp3:n (NEJ INTE ENS JAG, SOM ÄR 8 ÅR ÄLDRE ÄN MINA SYSKON HAR EN I-POD!!) så nu ska jag väl sova så jag orkar upp imorgon.

Puss!

Kommentarer
Postat av: ola

eyvafan, du måste benämna honom som Idol-Ola ju :)

2007-12-15 @ 15:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0