22:a mars

puh! är verkligen heelt slut! den här veckan har vi haft SJUKT jobbiga träningar!!
men jag gillar det! älskar när man är färdig och sätter sig i soffan. då är man då fan nöjd med sig själv!
vi har bara haft fys hela veckan, verkar som att vi ska vara fit till kvalet ;) haha.
bara en massa intervallerintervallerintervaller. långa som korta. och idag var det halvlånga uppför en backe. det smakade blod i munnen ska ni veta. dessutom så körde vi handboll efter det. helt sjukt jobbigt.
kan ju iofs också vara för att jag knappt tränat på 3 månader. sjukdom efter sjukdom. krasslig. alltid har det varit nått. men den här veckan har jag känt mig frisk så då har det blivit träning hela veckan :D ganska konstigt hur mycket man kan sakna personer! älskar mitt lag! har dock en förbannad hosta nu när jag kom hem. haha.. så vi får väl se hur detta går nu..
annars så jobbar jag som vanligt. och denna månad har vi börjat få månadslön, vilket innebär att imorgon får vi dubbel lön :D hehe. så på lördag ska vi på IKEA! dock blir det bara en massa smågrejer. gardiner och sånt.. har ju min plan för vardagsrummet färdigt så ska bli skönt att kunna slutföra den :)
sen blir det då bara att spara en massa pengar eftersom alle har slutpraktik i 10 veckor och inte kommer kunna jobba så mycket under den tiden. vilken sugarmama jag är. visst?!
f.ö har han slitit på med c-uppsatsten nu i flera månader och nu är dom äntligen färdiga! eller ja, imorgon blir det nog färdigt tyckte jag han sa. så jävla duktiga dom har varit! han är så duktig alle. önskar att jag också kommer vara så duktig när jag väl börjar plugga igen! haha :)
och så har vi hunnit vara förbi hos alles båda bröder och deras familjer. helt underbara! och barnen! hihi. dom är så himla söta.. blev lite ledsen att vi missar de största tjejernas födelsedagskalas nu på söndag eftersom alle jobbar och inte är hemma förrän 19 typ.. nåja, vi hinner ju dit en annan helg :)
har varit helt sjukt kass på att umgås med mina vänner på senaste tiden. det känns bara som att det aldrig finns tid! är ju bara ledig varannan helg och då är det alltid så mycket annat planerat att hinna med.. och så är det ju träning varje kväll under veckan så då är det svårt att hinna hitta på något. och så jobbet.
MEN! den här veckan känns det som att jag har hunnit med hur mycket som helst! emmy var här i söndags och såg bb, sen sandra 3 dagar i rad och bara hängde och igår åt vi våfflor! MMM! i vårat nya dubbelvåffeljärn förövrigt ;)
och så idag hann jag på lunchen äta på opalen med ida & carin.
känns som en skön vecka det här.
ehehehehhe lääängtar till på lördag!! är 1 år sedan jag var på ikea sist!
och på tal om 1 år.. om bara 2 veckor så är det exakt 1 år sedan min mamma tog sitt sista andetag.
det är ju fan helt sjukt? känns som igår. fast ändå känns det som 10 år sedan.. det står överallt och alla sa alltid att det första året är det jobbigaste. och visst, inte har det varit lätt. jag kan inte fatta att jag har levt ett år utan min älskade underabara mamma.. ETT ÅR! och när jag tänker tillbaka på den här tiden för 1 år sedan så blir jag bara så himla ledsen.. bara av att tänka på det. mamma var vid den här tiden inte alls med längre. hon åt så mycke morfin och svamlade och såg grejer hela tiden som inte var där.. det var så jobbigt att se henne så. det var som inte mamma på något sätt.. man måste försöka intala sig att det var det bästa som kunde hända mamma. att hon fick somna in.. slippa ha ont och slippa lida mer.. jag vet att hon inte ville leva när hon blev sådär. det har hon berättat för mig så många gånger förut.. jag önskar bara att hon har det bra där hon är nu. och jag blir också lite ledsen och rädd.. är rädd att jag ska glömma bort hur hennes röst låter.. hur hon luktar.. hur hon skrattar, hur hon gråter och hur hon berättar grejer.. såna minnen är jag rädd ska suddas ut. eller bli svagare och svagare.. hur mamma var som person kommer jag alltid komma ihåg. och ibland när jag saknar henne extra mycket brukar jag titta på gamla filmer som jag eller elin har spelat in, bara för att få höra hennes röst. åh. lilla lilla mamma.. min bästa vän i hela världen. jag saknar dig så ingen kan någonsin förstå!!
men mamma hade slagit mig om jag hade grävt ner mig. det hade hon verkligen!!
jag är så lycklig på så många andra plan i mitt liv nu.. jag har världens bästa sambo, världens bästa familj, världens bästa vänner, världens bästa jobb & arbetskamrater. och jag lever.
det enda som saknar för att allt skulle kännas perfekt är mamma.
men hon hälsar på mig i mina drömmar ibland.. och tur är väl det! så jag får se på henne och prata med henne. det är alltid så skönt att vakna upp när jag har drömt om henne.
finaste finaste mamma..
nej nu ska jag se färdigt handbollen på tv, och sen är det big brother. tror dock inte att jag kommer orka se det ikväll, det får nog bli imorgon. har jobbat 7-17 och sen tränat 18-19,45 och precis ätit middag som alle hade lämnat åt mig. han är på träning och kommer inte hem förrän vid 23. ska verkligen försöka hålla mig vaken till dess :) skulle aldrig kunna sova bra om jag inte fick pussa honom godnatt.
hoppas ni har det bra. eller faktiskt bryr jag mig inte, haha. ingen aning om vem ni alla är som läser, men visst! hade bra ni också :)



haha jag har ingen aning om hur bilderna blev, några är nog snea. meen ni överlever nog!
godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0