30:e augusti

Alltså. Det känns som att jag har så sjukt mycket att göra hela tiden. Att dagen inte riktigt räcker till till allt som jag vill göra! Ska testa skriva upp här allt jag har gjort haha.

Tisdag: vaknade 05,45 och gick en 30 min promenad, dushade, tog med mig yoghurten till jobbet och hann slänga i mig den innan jag började 07. Jobbade till kl 16.15, sen direkt till gymmet och körde tabataintervallerna så 45 min senare var jag hemma, duschade och slog in presenter och så direkt till pappa & lena och firade Linn som hade fyllt 17 (grattis lillgumman!!). Åt en halv tårtbit och drack 2 koppar kaffe för att kunna motstå alla kakor och ännu mer tårta.
Alle åkte på träning kl 19, jag fick skjuts av pappa hem. Slöade i soffan tills alle kom hem vid 21. Vi la oss i sängen och skulle titta på tv men roliga jag slocknade redan kl 22.

Onsdag: sov till kl 10, sen en långprommis på 1 timme och 15 minuter. Avslutade promenaden i emmys och mattes hus för att kika hur långt dom hade kommit. Sen skynda hem och hinna pussa alle hejdå innan han började jobba. Sedan frukost och duscha och skynda iväg till carin så jag skulle hinna mysa med henne lite innan jag började jobba. Jobb 16-22 och när jag kom hem var jag helt slut och somnade redan vid 23,30.

Torsdag: tjoho min lediga dag! Upp kl 10, tog en 30-minuters prommis, kom hem och snabbduschade och sen cyklade jag till emmy och mattes hus för att hinna hjälpa till lite! Skottade sågspån och målade lite fönster men sen var emmy tvungen att åka och jobba och jag var tvungen att handla. Åkte på kvantum och så direkt hem. Då blev jag helt slut igen och la mig i soffan med en kopp kaffe och lite serier. En timme senare fick jag ångest och blev stressad. Var tvungen att baka till imorgon. Alle har fredagsfika på jobbet och jag ville baka så att han inte skulle skämma ut sig själv ;) haha! Han blev då nöjd med resultatet:) han kom hem vid 16, och mitt bakande var helt färdigt efter 2,5 timme. 17,30 var klockan då. Då fixade vi middag som idag blev ris och kyckling i sojasås. Fast inget ris för mig förstås ;) sånt lyx har jag inte råd med om det ska hinna hända något på vågen innan min operation! Kommer vara sjukskriven i 2 veckor och får då bara röra mig inom lägenheten under den tiden. Kuuul. Nåja.
Sen var det meningen att jag skulle hinna åka och träna medans alle var på träning mellan 19-21. Men fyfan jag blev sååå lat och drack istället te i soffan med en massa ljus. Mys!
Men precis innan alle kom hem så hade jag redan bestämt mig för att jag MÅSTE träna nått idag. Så när han kom hem drog jag iväg på en springtur, fick endast springa i stan sa alle. Inte i någon skog. Hihi han är så söt och orolig. Så en 30-minuters springtur fick det bli. Kom hem, har duschat, haft lite spa och fotbad och grejer. Nu är fotbadet färdigt så nu ska jag måla naglarna, och så måste jag städa upp lite här hemma. Är kläder överallt.

Imorgon är det jobb 7-16, en prommis på morgonen, jobba färdigt, sedan hem och snabbduscha innan det är personalfest! Ska bli trevligt:) precis som förra året så vet vi inte vad som väntar, haha ;) vi har bara fått veta tiden vi ska vara på kontoret och samlas! Så vid 17 ska jag vara där igen. Blir att bara äta middag och umgås ett tag för sen vill jag hinna hem och mysa med min älskling innan jag måste sova igen. Jobbhelg i helgen ju..

Puh! Jag önskar att jag hade mycket mer tid över helt enkelt!!
Jag hade velat hjälpa emmy och matte en massa i deras hus, umgås mer med vänner och familj och alles familj, ta hand om läggan mer, laga bra mat och ta mig tid till att göra det, träna mer och göra mer roliga grejer!
Men just nu finns det fan inte mycket tid över till annat. :(
Måstemåstemåste lära mig att ha ett socialt liv även fast jag jobbar 100%. Trodde inte det skulle vara så stor skillnad mellan 85% och 100%, men det tar väl bara ett tag att komma in i det. För just nu är jag heeelt slut när jag väl är hemma.

Nåja nu ska jag inte klaga mer! Jag har världens bästa fästman och massa underbara vänner och familj!
Ha en bra helg om vi inte hörs igen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0