25:e mars

jag tänkte just skriva en lista på saker jag hellre hade varit ledsen över.
som att få mitt hjärta brustet av min pojkvän.
HERREGUD, det går öööver! du hinner ha 1000 pojkvänner innan du äntligen hittar den rätta.
som att förlora en handbollsmatch?
HERREGUD, det är bara ett spel!
att ha vinterkräksjukan.
HERREGUD, det går ööver!

men då kom jag att tänka lite. jag kan inte vara less på folk som klagar över såna grejer.
för alla har vi våra olika problem.
för vissa människor är det hela världen att förlora sin pojkvän när man är 17 år.
men för MIG skulle det vara en skit i rymden.
för vissa människor är det en undergång när man förlorar en match.
för MIG betyder det bara att jag snart är hemma igen och kan bry mig om sånt som är viktigt.

man måste ändå kunna acceptera hur olika folk tänker.
det gör jag.
men snälla gud.
gör så att mamma blir frisk och så att hon inte dör 50 år tidigare än vad hon borde.
snälla gud gör så att jag får vinterkräksjukan istället.

världen är ganska så orättvis kan jag tycka.


Kommentarer
Postat av: moa

<3

2011-03-31 @ 21:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0