17:e november

idag är en sån dag som jag saknar mamma en massa massa massa.. tänker extra mycket på henne då. kanske har det med att göra att jag var in på gilla idag och skulle titta på vykort, och hittar en massa "världens bästa mamma", "grattis mamma på din dag" ja osv osv. det slog mig plötsligt att jag inte längre har mamma att skämma bort med en massa grejer. jag köpte alltid grejer till henne och hon verkligen HATADE det! jag fick aldrig bara köpa något åt henne, utan direkt om jag hade gjort det så var hon tvungen att föra över pengar. hon blev svinsur på mig om jag inte berättade vad det egentligen kostade. sist på mors dag så köpte jag en bok, och minns att vi sa att hon skulle läsa den så fort hon orkade med det. då hade hon haft feber i 3 månader. men vi trodde ju att den skulle försvinna och att allt skulle bli bra igen.. fan mamma. jag sa alltid att jag alltid har rätt. har alltid sagt att mamma ska leva tills hon var 120 och jag 99. att vi skulle sitta på samma äldredomshem och vara dementa och knäppa och skratta om en massa saker. förlåt lilla mamma.. om jag kunde så skulle jag göra så att allt det skulle hända. jag vill ju leva mitt liv med dig! jag vill att du ska vara med när allt händer mig. jag vill vara med när allt händer dig! jag vill att vi ska kunna skratta, gråta och svammla tillsammans som vi alltid gjorde. men nu blev det ju inte så. mitt liv har blivit ett helt annat liv utan henne. och jag måste försöka lära mig att leva med det.. hur lätt det nu ska vara. som nu mamma, när jag är såhär himla kär och töntig, så vill jag bara berätta allt för dig! visa alla gulliga sms, visa i sängen hur vi brukar sova, visa på handen hur han pussas (ja vi har gjort allt detta tidigare).. jag vill bara att du ska vara här med mig.. känns så sjukt konstigt att prata om dig till någon som aldrig ens har träffat dig. jag skulle kunna prata om dig i flera flera timmar.. men kort och gott, så är du som mig. du VAR precis som mig. JAG är precis som dig. och jag är så himla stolt och glad över att du är min mamma. jag hoppas någonstans att du kanske läser det här. du älskade när jag uppdaterade på bloggen :) jag älskar dig min bästa vän!! och jag saknar dig varje minut av varje dag.

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Kärlek! Du är bäst min fina vän.

2011-11-18 @ 10:30:36
Postat av: Moa Malkan

Och jag älskar också att du uppdaterar bloggen. Och vet du att jag tror hon ser dig, hur kär du är och tror hon känner allt du tänker!! LOVE och saknar dig

2011-11-18 @ 17:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0