tisdag

jaha tisdag då.
jag satt och tänkte på det nya året. att det faktiskt är ett nytt år nu.. att man kanske borde fundera över vad man vill åstadkomma under året.

- SKAFFA MIG ETT JOBB
- nu har jag bestämt mig. körkortet SKA tas i år. finns inga ursäkter nu.
- till hösten vill jag nog plugga komvux. måste läsa upp matte b, nk a & nk b hade jag tänkt. sen får vi se.
- bor nog kvar i boden iaf tills jag har pluggat klart komvux.
- en utlandsresa vill jag göra antingen innan sommaren eller under sommaren.
- gå ned 13 kilo så att jag kan vara skitsnygg på balen.
- träna hårt som fan + en massa sommarträning och vinna varje match nästa säsong.

sådär ja. det var det jag kunde komma på nu som jag vill göra under året. haha.
just ja. tisdag idag då.. vaknade vid 11,30. laddade hem några filmer. blandannat the curios case of benjamin button, 2 nya one tree hill-avsnitt, bröllopsduellen (bride wars) och vicky christina barcelona.
det blir nog bra.. får se om jag och jolle sover hos pappa eller hos honom inatt. enda kruxet att sova hos pappa är att internet där fungerar inte. och det är jobbigt att vara utan det när man är van vid det. bara en sån grej att typ kolla busstider.
nåja. vi får se. jag fick tydligen bestämma så jag har några timmar på mig.

mötte sandra i stan vid 15 och följde henne till kommunen och hämtade lite papper. hann även träffa christina en snabbis! sen gick vi på kioskbaren och JAG handlade plockgodis. vet inte vad det är, men har fått sånt jävla sug på det helt plötsligt. förut gillade jag inte ens plockgodis. kanske är det för min p-spruta. hon var nämligen VÄLDIGT noga med att förklara att man kan bli VÄÄLDIGT godissugen när man börjar med den. haha. så antar att det är därför.
sen gick sandra till step in (!?) och jag till mamma. har ätit middag här nu för ett tag sedan och ska vänta här tills jolle kommer och hämtar mig efter hans träning.

nu ska jag ladda ned ett spel åt mamma. så hon kan spela det på sin dator hela tiden. bookworm heter det. yees. jag har alltid velat vara tekniknörden!!! WOHOOO!


just ja. i helgen ska jag förresten jobba på rönkan! dagtid, både lördag och söndag. skönt med lite extra pengar. blir ju inte så mycket av den varan precis.

nästa helg möter vi umeå hemma.


jaa, kanske ska skriva nått om helgen också.

vi förlorade båda matcherna. vi som åkte var mallan (målis), jag, emmy, sandra, sara, elin & lisa. sen fick vi dispans på att ta med oss två stycken 94:or, emma och linnea.

mallan (p) var sjuk, ange är på semester och erika skulle jobba. så vi hade det vääldigt tungt. jag och emmy spelade non stop båda matcherna och jag kan ju tala om att jag var helt jävla död. ibland orkade jag inte ens springa upp när vi hade bollen, hahah. satsade istället på att orka springa hem.

gick rätt bra ändå för min del (nog för att jag missade säkert 8 skott sammanlagt, antingen övertramp eller gening innanför), fick in 9 pytts under helgen. mycket tack vare underbara inspel från både emmy, sandra & sara. inte att glömma lisa och elin! var riktigt kul ändå att få spela hela matcherna, utan att byta alltså. men inte fan orkar man det i längden. så lollo, fixa till knäet nu! ;)

på hotellet så hände det plötsligt att emmy blev förlamad, midjan och neråt. så lollo fick bära henne in på toaletten och borsta hennes små tänder. mycket skitsnack och myyycket prat om turkietresan senare så somnade vi gott.

vill tacka också 94:orna för att dom ville följa med! om ni inte hade följt så hade vi varit tvugna att ställa in resan, och DET ville vi absolut inte!


nej nu ska jag joina mamma vid tvn. tydligen glamour nu.




just ja, på första bilden. våran bakruta i bussen gick helt plötsligt bara sönder. hahah. det var lite roligt faktiskt.. även emmys kommentar till kent: men pappa. du måste säga till busschauffören att det inte var hans fel. han ser ju så ledsen ut..
hahah. sötisemmys.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Den enda jag hörde där bak när rutan gick sönder det var du som skrek att fönstret försvann =) Annars tyckte jag vi hade en kul helg om man bortser från förlusterna.

2009-01-13 @ 19:29:26
URL: http://lizafliza.blogg.se/
Postat av: Lisa

Den enda jag hörde när rutan gick sönder det var du som skrek att "fönstret försvann" =)

2009-01-13 @ 19:32:26
URL: http://lizafliza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0