jag är hemma, hel och fräsch

eller så kanske det är det sista jag är? jag har så fruktansvärt ont i hela jävla kroppen! har ont på ställen jag inte ens visste att man kunde ha ont på? väldigt konstigt... och ONT! sen har jag inte orkat tvätta håret.. så jag sitter här. fortfarande med emmys fläta på skallen och håret luktar klister och svett. funderar på att tvätta det imorgon innan träningen. om jag orkar då.. får se imorgon.
nåja. i lördags, närmare bestämt kl 8 på morgonen så skulle bussen avgå från hildurs. jag vaknade kl 07.40. jag har ställt klockan på 06,50. alltså, jag försov mig. fan vad jobbigt.. eftersom sandra är en så himla snäll vän så väntade hon ändå på mig så vi började gå ner mot hildurs med svintunga väskor. då kör min pappa förbi och erbjuder skjuts! ja ibland måste man ha tur! så vi hann till samlingen. 07,58 var vi där, dock utan tandborste (som jag glömde i all hets).

spelade kl 17 mot härnösand och det var nog den bästa match vi nånsin spelat! vi var grymma i försvar och jag sprang så jag jävlar höll på att dö! haha. det var riktigt roligt!! dock förlorade vi med 22-18, men det gjorde absolut ingenting för vi var så jäävla bra! det stod 10-9 till dom i halvlek, så vi hade ju faktiskt kunnat vinna. men men. vi tar dom på hemmaplan!
hann träffa tobbe också, som bott i härnösand nu i flera år. men hann inte mer än att säga hej, men det var kul att se honom iaf! gamla handbollvänner är alltid roligt.
efter matchen åkte vi och käkade pizza, sen vidare i bussen mot umeå där vi sov på scandic! yeah. riktigt mysigt. man kan verkligen inte annat än att älska mitt lag?!

söndag klev vi upp sent, kl halv tio skulle vi vara i frukosten. MMM älska hotellfrukost. nog för att det var typ kaos där och allt var slut och det var kö till våfflorna som jag inte ens orkade stå i kö till. nååja. gott var det iaf. äggmackor har jag inte ätit på 100 år (eller sen jag bodde i göteborg då det var middag varje vardag).
vidare mot skellefteå där vi skulle spela mot just skellefteå.
vi vann med 27-16.... det var en skitmatch. vi har svårt att spela mot dåliga lag. inte för att skryta, men dom kan faktiskt knappt hålla i en handboll. nåja, vi vann iaf och for hem med 2 poäng till.
nästa helg möter vi malmberget borta. det ska bli spännande! vi har spelat jämnt med dom när vi spelade dm och en träningsmatch i år. så vi får nog kämpa lite extra den här gången för att åka hem med 2 poäng till. mer info finns på våran hemsida http://www.laget.se/hifdamlag
härnösand hade också skrivit roligt om oss om ni vill läsa det också!
http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1023015&CatId=88937


kom hem, john hämtade mig och jag valde MAX som middag. MMMMM.. det var himmelskt. sen åkte vi till tobbe och josefin och såg en film. Hostel. har inte sett den tidigare. jag tyckte den var äcklig.
kom hem, såg gilmore (som jag längtat, haha), john spelade poker. sen såg vi finalen i poker nations cup och såklart så tog sverige hem segern med henriksson som sista spelare. det var kul för vi har följt cupen från början nästan!

sen somnade john så jag satte mig här. internet, underbara tidsfördriv! min mamma berättade idag att hon hade skaffat en blogg, så det var det första jag gjorde. gick och läste hennes blogg alltså. jag fick tårar i ögonen när jag läste, vilken poet hon är min mamma! ;)
utdrag från mammas blogg:
"Jessica ja, hon är ett kapitel för sej.Utan henne hade jag inte velat leva,hon är mitt största stöd i allt.Jag skulle inte klara mej utan våra dagliga samtal,hon har lika sjuk humor som jag, vi skrattar åt samma saker. Men vi gillar inte samma filmer, hon är helsåld på highschool filmer som hon tittar på hela dagarna. På en punkt till är vi olika; jag kan inte äta godis med olika färger samtidigt.När jag äter t.ex mintkulor så tar jag några i handen och innan jag stoppar de i munnen sorterar jag dem, måste börja äta den färg som det är minst av, hur sjukt är inte det???Sen så räknar jag bokstäver också, delar upp ord i lika stora delar, och går det inte med svenska ord så översätter jag till engelska istället och ibland går det bättre.Sen när jag höjer och sänker volymen på tv:n måste jag stanna på en jämn siffra.Nu törs jag inte skriva mer om mina fixa ideer för då blir jag nog förklarad sinnessjuk. Nej, nu ska jag ladda inför morgondagens prövningar,man ska va positiv som fan då går allting bra, som Magnus Uggla sa. Hej då!!!"

jag vet inte vad jag ska säga mer än att hon är bäst och att jag älskar henne som ingen nånsin kan älska någon. otrooooligt mycket alltså.  OCH JA MAMMA, DU VET ATT DU ÄR MIN BÄST BÄST BÄSTA VÄN! (hänvisar till kommentar från förra inlägget...) ;)

men nu ska jag nog också börja tänka på refrängen och lägga mig i sängen och gnoschla!
tack mina favvotjejer för en skitkul helg!!

Kommentarer
Postat av: åsa

haha " nu ska jag börja tänka på refrängen"

2007-10-17 @ 15:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0